Witaj! Dzisiaj omówimy sposoby wykorzystywania AI do promocji usług turystycznych jako organizator turystyki. Posłużymy się do tego przykładem Lithuania Travel.
Sztuczna inteligencja rozwija się intensywnie w Polsce i na świecie. Dzięki dostępności dla każdego posiadającego internet, jest wykorzystywana w wielu dziedzinach, takich jak copywriting, branża IT, generowanie obrazów, muzyki, a nawet tworzenie tekstów piosenek. Choć potrafi odpowiadać na niemal każde pytanie, nie zawsze jej odpowiedzi są prawdziwe i aktualne. W turystyce także znalazła zastosowanie, a dziś omówimy, w jaki sposób można wykorzystać kreatywność sztucznej inteligencji do prezentacji usług turystycznych.
Jak działa sztuczna inteligencja?
Sztuczna inteligencja, zwana także AI, jest dziedziną informatyki zajmującą się tworzeniem systemów, które naśladują umysłowe zdolności ludzi, takie jak rozpoznawanie wzorców, przetwarzanie języka naturalnego, podejmowanie decyzji oraz uczenie się. Do analizy danych i wyciągania wniosków stosowane są algorytmy, modele matematyczne, sieci neuronowe oraz uczenie maszynowe. Systemy AI wykorzystują technologie przetwarzania języka naturalnego do interpretacji ludzkiego języka i automatycznie dostosowują się do nowych danych i sytuacji.
Przykład wykorzystania AI do promocji swoich usług, który dała Lithuania Travel.
Litewska firma turystyczna użyła sztucznej inteligencji do stworzenia surrealistycznych plakatów, które prezentują piękno krajobrazów i kuchni Litwy, zachęcając turystów do odkrywania kraju w niecodzienny sposób. Analizując zdjęcia z Litwy przy użyciu narzędzia Midjourney, firma turystyczna badała możliwości wizualne kraju i wykorzystała otrzymane wyniki do stworzenia atrakcyjnej kampanii reklamowej na 2023 rok.
Obrazy zawierają charakterystyczne elementy dla Litwy, takie jak kościół św. Anny w Wilnie, ale nie wskazują konkretnych miejsc. Dzięki temu, obrazy są bardziej abstrakcyjne, co zachęca żeby odkrywać bardziej nieznane obszary Litwy. Zdjęcia stanowią zbiór różnorodnych krajobrazów, kultury i historii kraju, co sprawia, że staje się on bardziej atrakcyjny dla turystów. Kampania ma na celu podkreślenie otwartości kraju na turystów poprzez hasło ,,Lithuania- an experience to share" i zachęcenie do doświadczania piękna kraju.
Podsumowanie
Organizator turystyki powinien zadbać o przyciągające uwagę prezentacje swoich ofert, które podkreślą atuty danego miejsca i będą oryginalne. Technologia daje nam nowe narzędzia, które warto wykorzystać, ale należy to robić w umiarze.